11 comentarii la “Invatamant superior – avem asa ceva?

  1. doar d’aia iesim ca oile cu sutele „licentiati”, dar daca ni se pune o intrebare ne uitam ca popandaii…nici ghiolbanii veniti de la cuca macaii habar n’au nimic, dar nici tocilarii care au 10 pe linie nu cunosc care cu ce se mananca.asa ca d’aia suntem o tara dusa de rapa, halal invatamant mediu, superior, halal angajatori, halala angajati.pana una alta pila lu’ mamy si a lu’ taty sa traiasca, noi sa fim fericiti si licentiati tufe de venetia

  2. Ai trasat in articol niste idei triste, dar adevarate. Totusi, cred ca exagerezi. Acum este criza peste tot, nici absolventii facultatilor de prestigiu din SUA nu-si gasesc de lucru decat ca vanzatori la hypermarket.
    Cat despre facultatile noastre, nu stiu daca e vina profesorilor sau a studentilor. Eu imi dau seama acum ca ce am invatat la liceu este doar pentru cultura mea generala si ce am invatat la facultate mi-a facut un fel de introducere teoretica in domeniul ales.
    Singura metoda care te ajuta in invatarea unei profesii este practica, care din pacate nu se face bine prin intermediul stagiilor oferite de facultati, de aceea trebuie sa cauti internshipuri, oportunitati de voluntariat etc. Daca pe langa asta esti mereu informat de noutatile din domeniul tau (prin internet si alte medii, caci in curricula nu au cum sa intre atat de repede) iti vei mari exponential sansele sa gasesti un job conform cu pregatirea ta. Daca facultatea tot e usoara, ai timp sa te gandesti la ce vei face, nu sa stai degeaba si sa-ti plangi de mila. Nu este vina nimanui daca tu esti cel neinformat.
    Altfel, daca inveti bine nu ar trebui sa ai probleme cu intratul la fara taxa si ramas acolo, sau chiar obtinerea unei burse (in strainatate) iar daca nu stii sa faci o lucrare de licenta pe tema aleasa de tine, iarasi nu poti da vina pe nimeni altcineva.
    Numai bine!

    • Ai dreptate. Eu am vrut sa dau un aer putin haios articolului, prin felul in care m-am exprimat, ca sa mai acopar din tristetea ideilor.
      Nu as pune criza drept cauza. Asta se intampla si inainte de criza. Sunt f putini cei care termina o facultate si pleaca de acolo pregatiti sa activeze in domeniul respectiv. Ideea e ca oricine a ajuns sa faca o facultate, si vasilica de la poplaca o face daca vrea, nu mai exista sistem de triere, si astfel, multi elevi buni se „strica” in timpul facultatii, nu au un mediu concurential, si ajung la final niste elevi de pluton.
      Multumesc pt opinie.

  3. Am uitat sa mentionez, o alta cale foarte eficienta de a-ti asigura viitorul dupa absolvire, mai ales in vremurile astea, este networkingul, si aici nu ma refer la „pile”. Daca familia ta nu are „relatii”, fa-ti singur, uneori capitalul social este mai important decat cunostintele si competentele tale. Facultatea este un mediu de socializare, unde iti poti face diferite contacte, nu numai prietenii. Eu as fi vrut sa stiu asta mai devreme…

  4. Dacă articolul este inspirat din experienţa ta personală, atunci nu există motive pentru care să vezi viitorul atât de sumbru. Pentru că după o perioadă de tatonare (multe interviuri, 2-3 joburi) ar trebui să ai calităţile necesare pentru a-ţi găsi un job destul de bun fără probleme. Stai fără grijă pentru că dacă notele luate de-a lungul anilor nu au fost vânate sau împuşcate, ţi-ai format cel puţin reflexul de a învăţa orice, oricât, oricând. Pentru că singurul lucru cu care din păcate rămânem după ce absolvim toate şcolile româneşti posibile este acela că suntem capabili să învăţăm, motivaţie, dorinţă, plăcere chiar nevoie să fie. Şi odată ce conştientizăm asta, restul vine de la sine. Baftă!

  5. Imi place ca ai scris „sti” in loc de „stii”. Ma intreb daca asta poate fi considerata o dovada a calitatii sistemului de invatamant 🙂

    • Mi-a soptit o pasarica, ca e bine si „numai” in loc de „nu mai”…asta e..ma duc sa-i trag un glont in cap si se rezolva 😀
      De acum inainte NU MAI gresesc 😉

  6. @waven: pentru ca doar de eroarea aia mi-am adus aminte. Daca e s-o luam asa, parca mai era una cu „scri”.

  7. Foarte trist si adevarat in acelasi timp. Banuiesc ca multi dintre noi se pot regasi in povestioara ta.
    Reprezint si eu unul dintre acei absolventi care a muncit mult sa ajunga in facultate si ca si tine am fost dezamagita profund de sistemul de invatamant si de colegi. Intr-adevar nu mai exista motivatie atat din cauza cadrelor universitare cat si din cauza calitatii colegilor. Daca cu adevarat ti-ai ales o specializare pentru ca ti-a placut, banuiesc ca ai ramas cu ceva cunostinte la sfarsitul anilor de facultate.

    Ce mi se pare mai trist e faptul ca noi romanii suntem o natie atat de fudula si critica in acelasi timp fata de invatamantul vest-european. Intotdeauna ne credem superiori dar realitatea e de fapt cu totul alta.

    Am verificat personal invatamantul din tarile vest-europene si e net calitativ superior celui romanesc atat prin valoarea profesorilor, cat si a colegilor de curs.

    Cu atat mai mult, diploma de licenta este considerata ca valoare ca si undergraduate, iar adevarata experienta si profesionalismul vin odata cu un master, doctorat, internship sau practica.

    Din pacate, sistemul romanesc are cu totul alta viziune.

    Ceea ce am mai constatat si este foarte dureros este ca suntem mult mai respectati si ni se dau mai multe sanse inafara. Sunt romanca, imi iubesc tara dar urasc sistemul si din pacate sau fericire, am ales sa traiesc altundeva si sa fiu cetateanul altei tari.

    Blogul este foarte reusit si atat de necesar, oare ce trebuie sa facem sa trezim lumea la realitate….sau se mai poate oare trezi?

    Multa bafta

Lasă un răspuns

